Himalaya Television, named after the mighty Himalayas, is a channel that has a vision beyond the conventional vogues of broadcasting. Our ambition is not solely to show but also to raise awareness of human issues and embrace the heterogeneous needs of a multicultural society. Himalaya Television reaches out to all the people of Nepal from the plains of the Terai to the high ranges of the Himalayas and to those struggling for their livelihood abroad. We give priority to the needy and the marginalized and to those who really care about the sustainable development of the country. By doing so, we fulfill an important need, that is, expressing the sentiments of the voiceless mass.
Media can be a good catalyst for the proper functioning of democracy and for ensuring peace and prosperity. We believe in a future where all of us can lead respectable lives. Thus, our slogan is ‘Prosperity and Peace’. We have placed prosperity before peace because we are campaigning for sustainable peace rather than mere rhetoric for ‘peace’.
For everlasting peace, prosperity is a prerequisite. We sow the seeds of an abundant, prosperous wealth of knowledge, thereby generating mass awareness for issues that are significant to the environment and that ensure democratic and human rights for all. Having a clear concept of prosperity and peace, Himalaya Television is determined to campaign for the same in the most effective way possible. Committed to the precepts of human rights and norms of democracy, we are a holistic experience.
Himalaya Televisione, dal nome del possente Himalaya, è un canale che ha una visione al di là delle mode convenzionali di trasmissione. La nostra ambizione è non solo di mostrare, ma anche per aumentare la consapevolezza dei problemi umani e abbracciare le esigenze eterogenee di una società multiculturale. Himalaya Television si rivolge a tutte le persone del Nepal dalle pianure del Terai alle gamme alte dell'Himalaya ea coloro che lottano per la loro vita all'estero. Diamo priorità ai bisognosi e gli emarginati e per coloro che hanno veramente a cuore lo sviluppo sostenibile del paese. In questo modo, compiamo un importante bisogno, cioè, che esprime i sentimenti della massa senza voce.
I media possono essere un buon catalizzatore per il buon funzionamento della democrazia e per garantire la pace e la prosperità. Noi crediamo in un futuro in cui tutti noi possiamo condurre una vita rispettabile. Così, il nostro slogan è 'la prosperità e la pace'. Abbiamo messo la prosperità prima che la pace perché siamo campagna per una pace sostenibile, piuttosto che mera retorica di 'pace'.
Per la pace perpetua, la prosperità è un prerequisito. Noi seminiamo i semi di una abbondante, la ricchezza prosperosa di conoscenze, generando in tal modo la consapevolezza di massa per le questioni che sono significativi per l'ambiente e che garantire i diritti democratici e umani per tutti. Avere un concetto chiaro di prosperità e di pace, Himalaya televisione è determinato a fare una campagna per la stessa nel modo più efficace possibile. Impegnata ai precetti dei diritti umani e delle norme della democrazia, siamo un'esperienza olistica.